vandaag, 30 mei 2020

Keer om!

In de overdenking van gisteren noemde ik Hosea 6:1 om je uit te dagen berouw te tonen als God jou overtuigt van zonden.

Kom, laten wij terugkeren naar de HEERE, want Hij heeft verscheurd, maar Hij zal ons genezen;Hij heeft geslagen, maar Hij zal ons verbinden.

God is inderdaad een God van medelijden. Hij wil dat je naar Hem terugkeert. Hij is genadig!

Het is niet ongebruikelijk dat als je je zonden belijdt en naar God terugkeert, je niet direct iets voelt. En misschien raak je zelfs ontmoedigd.

Het vers dat volgt op Hosea 6:1 geeft ons een duidelijke bemoediging. Dit is wat er in Hosea 6:2 staat:

Na twee dagen zal Hij ons levend maken, op de derde dag zal Hij ons doen opstaan. Dan zullen wij voor Zijn aangezicht leven.

Je moet beseffen dat het bewijs voor nieuw leven niet meteen waarneembaar hoeft te zijn. Dat is de reden waarom ik denk dat Hosea zegt: Na twee dagen zal Hij ons levend maken, op de derde dag zal Hij ons doen opstaan.

Bekijk hier de bijpassende uitzending: Vind je weg terug naar God – Goede Vrijdag





De overdenking van de voorgaande dagen


9 juli 2020

God roept je

De roep van Gods liefde ligt soms begraven onder persoonlijke ambities, zorgen en problemen, dagelijkse routines en de drukte.


8 juli 2020

Geen ongelovigen in de hel

Iedereen in de hel gelooft in het evangelie. Ze schreeuwen het uit om te voorkomen dat hun dierbaren net zoals zij eindigen.


7 juli 2020

God in de natuur

God spreekt tot de mensen door middel van de natuur. Zijn schepping. Of iemand nu naar een vallende ster kijkt, of naar een zonsondergang.


Laat je bemoedigen door de nieuwste bijdragen van Bayless Conley

Ontvang antwoorden per email



Bemoediging per post? Informeer je nu over de maandelijkse brief van Bayless

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Pin It on Pinterest