Je winkelmand (0)

Dagelijkse overdenking

Uit de put – wacht op God!

Het is niet zo ingewikkeld om uit die put te klimmen. Psalm 40:2,3 (GNB) laat ons de eerste stap zien:

 

Gespannen keek ik uit naar de Heer, ik riep om hulp en Hij heeft mij gehoord: Hij boog zich naar mij over en trok mij uit de put, uit het slijk en de modder. Hij gaf mij grond onder de voeten, ik wankelde niet meer.

 

De eerste stap om uit die put te komen is God om hulp vragen. Roep het uit naar Hem. Hij zal je roep horen en je eruit trekken.

Maar Zijn antwoord komt niet altijd direct. David zei: gespannen keek ik uit naar de Heer. Het antwoord op zijn roep kwam niet meteen. Als je jezelf al langere tijd in de nesten hebt gewerkt, kan het een tijd duren voor je bevrijd wordt.

Een aantal jaren geleden ging ik jagen met een vriend. Ik zou met een klein vliegtuig naar een weiland vliegen, ongeveer dertig kilometer de wildernis in, waar we elkaar zouden ontmoeten.

Door verschillende redenen was ik zes uur te laat op de afgesproken plek. Mijn vriend was er niet, dus mijn piloot probeerde mij twintig minuten lang te overtuigen dat ik niet moest blijven. Hij zei dat er bergleeuwen, grizzlyberen en wolven waren … Ik zou levend opgegeten worden!

Uiteindelijk vertrok hij en om ongeveer twee uur ’s morgens hoorde ik een geluid. Het was geen grizzlybeer; het was mijn vriend met de paarden!

Ik denk dat de duivel als die piloot is. Hij probeert ons altijd over te halen om op te geven. Maar we kunnen de grootste zegeningen in ons leven mislopen als we niet geduldig zijn.

Roep het uit naar God, Hij zal je antwoorden. Punt! Maar houd er rekening mee dat je geduldig moet zijn.

Bekijk hier die bijpassende uitzending: Obstakels overwinnen – Belangrijke gebeden in de Bijbel: Gebed om redding

 

Vond je de overdenking fijn?

Deel 'm dan op social media of stuur 'm door, zodat anderen ook bemoedigd worden.

De overdenkingen van de voorgaande dagen
Ook interessant voor jou?

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.