Je winkelmand (0)

Herinner je je het verhaal van Lazarus? Hij lag al vier dagen dood in het graf toen Jezus zei: “Lazarus, kom naar buiten.” Lazarus kwam toen uit het graf, maar hij had een probleem.

Hoewel hij volledig in leven was, was hij nog steeds gewikkeld in zijn grafkleding.

Het goede nieuws is: zodra we gered zijn, vertrouwt God ons volmacht toe – en wel in overvloed. We komen zo terug op Lazarus. Voor het zover is, wil ik je iets vertellen over Gods volmacht.

Kolossenzen 2:15 zegt: “Hij heeft zich ontdaan van de machten en krachten, Hij heeft hen openlijk te schande gemaakt en in Christus over hen getriomfeerd.”

Jezus heeft overwonnen. Hij bezit nu de volmacht en geeft Zijn kerk er een onmetelijke mate van. Zijn naam heeft de volmacht om zonde en duisternis te overwinnen (Matteus 28:18-20; Marcus 16:17-18).

Hoe kunnen wij dus de intriges en verleidingen van de duivel, die vaak zo moeilijk te doorstaan zijn, overwinnen? Jakobus 4:7 zegt: “Onderwerp u dus aan God en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten.” Is het je opgevallen dat Jakobus zegt dat wij weerstand moeten bieden? God zal het niet van ons overnemen, maar als we de duivel weerstaan met de volmacht van de naam van Jezus, zal Gods macht ons rugdekking geven.

Toch voelen we ons soms als een man met een vrachtwagen vol dynamiet die wordt tegengehouden door een enorme boom die dwars over de weg ligt. We kreunen en zuchten zodra we obstakels tegenkomen… maar er gebeurt niets. We ontwikkelen theorieĂ«n over bomen die op de weg vallen en praten erover dat God almachtig is, maar dat wij niets kunnen doen. Terwijl we een hele wagenlading dynamiet tot onze beschikking hebben! Dat is alles wat we nodig zouden hebben om de boom van de weg te blazen. Maar we vergeten wat ons gegeven is.

De naam Jezus heeft explosieve kracht!

Dus als je net als Lazarus geestelijk bent opgestaan uit de dood, maar nog steeds gevangen zit in je grafkleding, dan is het tijd om de volmacht te erkennen die Jezus je heeft gegeven en voor jezelf gebruik te maken van Zijn beloften.

Heb je het gevoel dat de duivel zijn intrek heeft genomen in je gedachten en je ervan weerhoudt om een heilig en zuiver leven te leiden? Genoeg is genoeg! Het is tijd om het hem te vertellen:

“Duivel, in de naam van Jezus zeg ik je dat je niets meer te zoeken hebt in mijn houding, mijn gevoelens en mijn gedachten. Ik verbreek je macht over mijn leven. Ik ben een nieuw persoon in Jezus Christus. Ik ben veranderd en bevrijd van de macht van de duisternis. Ik ben Gods kind en ik veranker mijn geloof in Zijn naam.”

De Apache Verkenners waren een eenheid van het Amerikaanse leger in de 19e eeuw. Een van de verkenners had het leger tientallen jaren bijzonder trouw gediend. Toen hij met pensioen ging, kreeg hij een volledig pensioen voor de rest van zijn leven en het recht om gratis gebruik te maken van alle treinen in de VS. Een paar jaar later werd hij dood en berooid gevonden.

Hij had zijn pensioen nooit aangevraagd en er was geen bewijs dat hij ooit met de trein had gereisd. Maar hij droeg een klein leren tasje om zijn nek. In dit zakje zaten de documenten die hij van de autoriteiten had gekregen, waarmee hij zijn pensioen kon opnemen en de trein kon nemen. Maar hij had nooit begrepen wat ze betekenden. Voor hem waren het gewoon voorwerpen die hij bij zich droeg om het kwaad af te weren.

Dit is een beeld van wat de naam Jezus voor sommigen van ons is. We waarderen deze naam, maar we hebben de ware volmacht die erin schuilt nog niet herkend.

Als je christen bent, onthoud dan: de prachtige, machtige en onvergelijkbare naam van Jezus staat jou ter beschikking! En alle autoriteit achter deze naam is aan jou gegeven. Leef niet zonder gebruik te maken van de privileges waar je als Zijn kind recht op hebt. Maak gebruik van de vol- macht in Zijn naam.

God zegene je!

Uit: maandbrief Bayless Conley, februari 2024

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

De betekenis van Pasen: Hij is opgestaan! – Harrison Conley

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.