Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

Wie had alles wat dit jaar gebeurd is, verwacht? Een wereldwijde pandemie, een recessie, lockdowns, sociale onlusten en meer. 

Maar God laat ons niet in de steek. Psalm 46:2-3 schiet me te binnen: God is ons een toevlucht en vesting; Hij is in hoge mate een hulp gebleken in benauwdheden. Daarom zullen wij niet bevreesd zijn, al veranderde de aarde van plaats en werden de bergen verzet naar het hart van de zeeën. 

Het Woord van God is in deze moeilijke tijden bijzonder belangrijk als bemoediging voor jou en mij en om ons te laten zien wat het belangrijkste is in het leven. En precies dat staat centraal in onze bediening: Wij willen Gods onveranderlijke waarheid over de hele wereld verkondigen. En mensenlevens worden werkelijk totaal veranderd! Zo vertelde ons bijvoorbeeld kortgeleden een kijker uit India hoe de Heer zijn leven dankzij jouw hulp heeft veranderd:

“Ik was mijn hele leven christen, maar ik kende God niet echt. Ik heb mijn eigen theologie overgedragen op Gods Woord. Maar in dit alles had God veel geduld met mij. Er waren in mijn leven zo veel onzekerheden met grote moeilijkheden en debacles.

Maar op 4 juni 2020 gebeurde er iets wonderbaarlijks. Uw preek kwam op YouTube voorbij. Ik was niet naar zoiets op zoek en had daarvoor ook niet naar preken gekeken. Ik ben ervan overtuigd dat dat geen toeval was. Het was mijn bestemming op deze dag deze preek te horen.

U zegt dat soms het beste gebed is: “God, alstublieft help mij.” Ik bevond me in zo’n situatie … en ik had geen kracht meer voor iets anders dan deze noodkreet. Deze ervaring heeft mijn leven veranderd. God spreekt door u tot mij en laat mij heel concreet zien wat ik moet weten. Ik wil u bedanken en u laten weten dat u mensen over de hele wereld bereikt.”

Het Woord van God heeft ons vandaag iets te zeggen. Het spreekt heel concreet tot jou en mij en tot iedereen die bereid is te luisteren. Daarom moeten wij Gods Woord blijven verkondigen, opdat nog meer mensen horen wat de Heer hun in deze moeilijke tijden heeft te zeggen!

Ik ben er zo dankbaar voor dat de Heer deuren voor ons opent om samen in het jaar 2021 met het Evangelie nog meer goeds te teweeg te brengen. Ik zie er ook erg naar uit weer live voor kijkers als jij te preken zodra de reisbeperkingen zijn opgeheven.

In dit jaar van wereldwijde onzekerheid of zelfs vertwijfeling weten jij en ik dat Jezus Christus de enige echte toevlucht is. Daarom is het Woord van God in deze tijden zo belangrijk. En samen bereiken we de wereld met Gods onveranderlijke waarheid.

Misschien kijk jij ook met angst en onzekerheid naar de toekomst. Dan wil ik je aanmoedigen aandacht te besteden aan Psalm 46:2-3 om je eraan te herinneren dat onze God een altijd aanwezige hulp is in tijden van nood. 

Ik wens dat Gods Woord als betrouwbare waarheid je zal bemoedigen en dat je het mag vasthouden tijdens de decembermaand.

In Hem verbonden,
Bayless Conley

Uit: maandbrief Bayless Conley, december 2020[image_with_animation image_url=”65086″ animation=”Fade In” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”75%” max_width_mobile=”default” img_link=”https://bayless-conley.nl/produkt/kalender-2021/”]Focus in het komende jaar op wat belangrijk is voor God! Deze kalender met prachtige afbeeldingen, inspirerende Bijbelteksten en tot nadenken stemmende inzichten van Bayless herinnert je elke maand te streven naar wat voor God echt belangrijk is. Ook heel geschikt als cadeau![divider line_type=”No Line” custom_height=”10″][nectar_btn size=”large” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://bayless-conley.nl/produkt/kalender-2021/” text=”Meer informatie”]

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

De betekenis van Pasen: Hij is opgestaan! – Harrison Conley

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.