Je winkelmand (0)

Ik weet zeker dat er momenten in je leven zijn geweest dat je hebt gedacht: “God is nu klaar met mij. Ik heb het verknald. God heeft me zeker van Zijn lijst geschrapt.“

Het volk Israël zou zeker zo kunnen hebben gedacht. Zij waren God verscheidene malen ongehoorzaam geweest en weigerden Zijn wegen te volgen. Maar in Jesaja 43:1 lezen we: “Welnu, dit zegt de Heer, die jou schiep, Jakob die jou vormde, Israël: Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen. Ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij.”

Het goede nieuws is dat deze woorden uit het hart van God net zo waar zijn voor ons vandaag de dag. Omdat God van je houdt, geeft Hij je beloften die vol hoop zijn. In Jesaja 43:2 staat verder: “Moet je door het water gaan, ik ben bij je. Of door rivieren – je wordt niet meegesleurd!”

De waterstroom staat voor plotselinge rampen en problemen die ons willen overweldigen – en er zijn deze dagen veel dingen die ons dat gevoel kunnen geven.

Hier zijn drie waardevolle stappen om jou te helpen de overstromingen in jouw leven te doorstaan:

1. Ga onmiddellijk naar God, niet pas op het laatst

Psalm 18:2 zegt: “De Heer is mijn rots, mijn vesting en mijn bevrijder; mijn God is mijn toevlucht, bij wie ik bescherming zoek. Hij is mijn schild, de kracht die mij redt en mijn burcht!”

God wil jouw rots zijn, jouw vesting, jouw bevrijder, jouw toevlucht, jouw schild, de kracht van jouw heil en jouw burcht. Hij wil dat je onmiddellijk naar Hem toekomt, niet wanneer al het andere heeft gefaald.

2. Als je de vloed wilt overleven, beoefen dan de liefde 

Hooglied 8:7 zegt: “Zeeën kunnen de liefde niet doven, Rivieren spoelen haar niet weg.” En in 1 Korintiërs 13:8 worden wij eraan herinnerd dat “de liefde nooit zal vergaan”.

Wat je ook doormaakt, als je met liefde reageert in plaats van cynisch of verbitterd te worden, zul je de vloed kunnen doorstaan.

3. Gehoorzaam Gods Woord

Je kent waarschijnlijk de woorden van Jezus uit Matteüs 7:24-27, maar lees ze nog eens bewust: Wie deze woorden van mij hoort en ernaar handelt, kan vergeleken worden met een verstandig man, die zijn huis bouwde op een rots. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in, want het was gefundeerd op een rots. Maar wie deze woorden van mij hoort en er niet naar handelt, kan vergeleken worden met een onnadenkend man, die zijn huis bouwde op zand. Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en er van alle kanten op het huis werd ingebeukt, stortte het in, en er bleef alleen een ruïne over.

Beide mannen hoorden de woorden van Jezus, maar slechts één handelde ernaar. Deze man was een doener van het Woord en hij bouwde zijn huis op een rots.

Denk er dus aan: om overstromingen te overleven, moeten we meteen naar God gaan en niet pas op het laatst, de liefde beoefenen en Gods Woord gehoorzamen.

Wanneer momenteel het water je aan de lippen staat en alles dreigt te vernietigen wat je dierbaar is, zegt God: “Je bent van Mij en Ik zal bij je zijn.” Als christenen zijn wij niet automatisch beschermd tegen de overstromingen van het leven. Maar God belooft met ons te zijn in de overstromingen en ons er doorheen te helpen.

Wees gezegend!

Uit: maandbrief Bayless Conley, juli 2022

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Vertrouwen in de storm!?

uitzending

De kracht van de Heilige Geest en jij

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.