Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

Ken jij het gevoel volledig uitgeput en doodop te zijn? Misschien heb je op dit moment een last te dragen en lijkt het alsof je er niet aan kunt ontsnappen.

God heeft in het boek Handelingen 14:21-22 een boodschap voor jou:

In Derbe verkondigden Paulus en Barnabas het evangelie en ze maakten er veel leerlingen. Daarna keerden ze terug naar Lystra en vervolgens naar Ikonium en Antiochië. Ze bemoedigden de leerlingen en spoorden hen aan te volharden in het geloof, maar wezen hun erop dat wij pas na veel beproevingen het koninkrijk van God binnen kunnen gaan.

Paulus en Barnabas keerden terug van hun eerste zendingsreis. Zij hadden mensen bij Jezus gebracht, gemeenten gesticht en wonderen verricht. En zij bemoedigden de leerlingen en spoorden hen aan te volharden in het geloof, maar wezen hun erop dat wij pas na veel beproevingen het koninkrijk van God binnen kunnen gaan. 

Misschien zit jij op dit moment in een moeilijke periode. Maar het zal niet zo blijven, mijn vriend. Je zult er weer uit komen! 

In 1 Tessalonisenzen 3:4-5 is daar ook sprake van:

Toen we bij u waren, hebben we u al gezegd dat ons tegenspoed te wachten stond; die is dan ook gekomen, zoals u ondervonden hebt. Ik heb TimoteĂĽs dus gestuurd omdat ik het niet langer kon uithouden. Ik wilde weten of uw geloof standhield, want ik was bang dat de verleider u had verleid en onze inspanningen voor niets waren geweest.

Als er problemen zijn, is satan, de verzoeker, meteen ter plaatse om in jouw oor te fluisteren: “Zie je wel, het kan God niet schelen. God is niet goed. God is gruwelijk als Hij zoiets toelaat.” Nee, mijn vriend, moeilijke omstandigheden zijn onderdeel van de reis. Het feit dat jij op dit moment zo een situatie meemaakt, betekent niet dat God niet bij jou is en dat Hij niets voor je doet.

Laten we naar 1 Petrus 4:12 kijken, zoals het in de Nieuwe Bijbelvertaling staat:

Geliefde broeders en zusters, wees niet verbaasd over de vuurproef die u ondergaat; er overkomt u niets uitzonderlijks.

Ook al kwamen je moeilijkheden onverwachts, voor God was het niet onverwacht. Niets kan Hem verrassen. En daarom kan Hij ervoor zorgen dat alles voor je eigen bestwil is. De problemen die je ondervindt zullen niet eeuwig duren en zelfs te midden van de storm blijft God dezelfde en kunnen wij op Zijn beloften vertrouwen. Hij zal voor je blijven zorgen, zelfs te midden van alle moeilijkheden, zolang je eerst Zijn Koninkrijk zoekt en je ogen op Jezus gericht houdt.

Je kunt erop vertrouwen dat God jou niet in de steek zal laten. Hij zal jou niet opgeven. Hij zal voor je zorgen.

Laat je dus niet ontmoedigen als iets langer duurt dan je had verwacht. Ga door en blijf verwachten dat God in je leven zal handelen, ook te midden van je problemen. Er zijn zoveel beloften in Gods Woord dat Hij je zal helpen. Houd je daaraan vast! En je kunt er zeker van zijn: ik zal voor je bidden.

Uit: maandbrief Bayless Conley, juli 2021

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Vertrouwen in de storm!?

uitzending

De kracht van de Heilige Geest en jij

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.