Je winkelmand (0)

In de Bijbel lezen we veel over de tekenen van de eindtijd en ook over hoe we moeten leven in de eindtijd. Vandaag wil ik een paar verzen uit 2 Timoteüs 3 met je doornemen.

In 2 Timoteüs 3:1 staat: Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. Het Griekse woord voor “laatste heeft de betekenis van “iets dat zich toespitst”. Het wordt gebruikt om de laatste maand van een jaar, de laatste week van een maand of de laatste dag van een week aan te duiden.

De apostel Paulus vertelt ons hier hoe de samenleving eruit zal zien in de dagen dat de tijd ten einde loopt. Dit betekent dat het gevaarlijke, moeilijke en emotioneel uitputtende tijden zullen zijn.

Dan schrijft Paulus de reden waarom het zo moeilijk, gevaarlijk en uitputtend zal zijn. In 2 Timoteüs 3:2-5 staat verder: De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen PS van Janet en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. Keer je af van zulke mensen!

Deze verzen behoeven nauwelijks uitleg, omdat zij al genoeg zeggen over hoe de samenleving er in deze allerlaatste dagen uit zal zien. Als we er even over nadenken, zijn wij als christenen geroepen om in deze laatste dagen het tegendeel van deze houdingen en eigenschappen te laten zien. Als volgelingen van Jezus moeten wij onzelfzuchtig, vrijgevig, nederig enzovoort. zijn en als sterren schitteren te midden van deze verdorven en ontaarde generatie (Filippenzen 2:15-16).

Ja, wij leven in een tijd van duisternis, maar God wil door ons heen het wonderbaarlijke licht van Zijn Evangelie in die duisternis brengen! Jesaja zei het zo:

Sta op en schitter, Je licht is gekomen, Over jou schijnt de luister van de Heer. Duisternis bedekt de aarde en donkerte de naties. Maar over jou schijnt de Heer, Zijn luister is boven jou zichtbaar. Volken laten zich leiden door jouw licht Koningen door de glans van je schijnsel. (Jesaja 60:1-3)

Wij zien geestelijke duisternis over de hele aarde, maar God wil door ons heen schijnen om verloren mensen te redden zolang er nog tijd is.

Deze verzen uit Jesaja en talrijke andere (zie Jakobus 5:7-8; Openbaring 14:14-16; 2 Petrus 3:9; Mattheüs 24:14) lijken ons zelfs te willen vertellen dat er een grote oogst van zielen voor Gods Koninkrijk zal zijn in de eindtijd voordat Jezus Christus terugkeert. En wij kunnen er deel van uitmaken! Ik vind dat een opwindende boodschap – en dat zou het voor jou ook moeten zijn!

Ik geloof dat we in de eindtijd leven, in de allerlaatste dagen van dit tijdperk. Denk eens even na over de samenleving die Paulus tegenover Timoteüs beschrijft. Klinkt dat niet als onze huidige maatschappij? Voor mij wel.

Wees dus gereed voor de laatste dagen en wacht vol spanning op de wederkomst van Jezus. Leef als Jezus en wees het tegenovergestelde van de maatschappij door vrijgevig, nederig, dankbaar en beheerst te zijn. Loof God, gehoorzaam Hem en toon liefde en vergeving aan de mensen om je heen. Laten we in deze laatste dagen samenwerken om het goede nieuws van Jezus aan de mensen van deze wereld te brengen!

Uit: maandbrief Bayless Conley, mei 2022

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

Vertrouw je God of je verstand? (2)

Product

Set “Wie is de Heilige Geest?” – dvd + boekje

korte video

Rusland: God heeft deuren voor ons geopend

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.