Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

De wereld maakt de laatste tijd moeilijke tijden door. En het kan nog erger worden voordat het beter wordt. Maar het goede nieuws is dat God zich door niets laat verrassen. Hij zorgt altijd voor Zijn kinderen, wat er ook gebeurt in de maatschappij of in de wereld. Hij heeft alles goed in de gaten. 

In Openbaring 21:1-3 lezen wij over de geweldige toekomst die op ons wacht: Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.  Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: “Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.”

Hij zal een nieuwe hemel een nieuwe aarde scheppen. Deze nieuwe aarde zal de woonplaats van God zijn. En het zal ook onze woonplaats zijn. Wij zullen voor eeuwig met Hem leven.

Misschien vraag jij je af: “Hoe lang duurt het voordat Jezus terugkomt? In de wereld heerst zo veel chaos. Geen politicus kan dat veranderen. Alleen Jezus kan dat.”

De leerlingen in Matteus 24:3 stelden Jezus een vergelijkbare vraag: “Aan welk teken kunnen we Uw komst en de voltooiing van deze wereld herkennen?” Zijn antwoord was (ik zeg het met eigen woorden): “Er zullen oorlogen zijn. Het ene volk zal in opstand komen tegen het andere. Vele valse religies zullen opkomen. Er zullen op verschillende plaatsen aardbevingen zijn. Er zullen ongeneeslijke ziekten en pandemieën zijn. Er zullen hongersnoden zijn.”

En dan zegt Hij uiteindelijk: “De boodschap van het koninkrijk van God zal in de gehele wereld worden verkondigd als een getuigenis voor de volkeren. En dan zal het einde komen.”

We zien al deze dingen al gebeuren: Oorlogen, geruchten over oorlogen, aardbevingen, pandemieën en de opkomst van valse religies. Maar Jezus zegt: “Pas als het goede nieuws over het Koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.” (Matt. 24:14)

Het woord volkeren is het Griekse woord ethnos. Het betekent letterlijk dat deze boodschap van het Koninkrijk van God wordt verkondigd in elke etnische groep, stam, bevolkingsgroep en taalgroep, zodat de mensen het horen.

Ik kan je niet zeggen hoe enthousiast ik hierover ben! Omdat onze generatie de eerste is waarin dit mogelijk is. Er zal een getuige voor het Evangelie zijn in elke taalgroep en elke etnische groep over de hele wereld. En dan zal het einde komen.

In Openbaring 22 zegt Jezus ons meerdere keren in de verzen 7:12 en 20 dat Hij spoedig zal wederkomen. En als we naar de tekenen om ons heen kijken en precies zien hoe de Bijbelse tekenen in vervulling gaan, dan is dat volgens mij een reden tot grote vreugde!

Jezus komt terug! God is deze oude wereld niet vergeten. En Hij zal ook jou nooit vergeten. Wij hebben het voorrecht te leven in een generatie die misschien wel de laatste is – de generatie die getuige zal zijn van de wederkomst van de Koning der koningen. Als je meer wilt weten over dit onderwerp, raad ik je aan mijn preek te lezen “

Uit: maandbrief Bayless Conley, maart 2022

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

De betekenis van Pasen: Hij is opgestaan! – Harrison Conley

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.