Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

God zei tegen Jeremia: “Voordat ik je vormde in de moederschoot, had ik je al uitgekozen, voordat je de moederschoot verliet, had ik je al aan mij gewijd, je een profeet voor alle volken gemaakt.” (Jeremia 1:5).

Misschien denk jij: Ik zou graag willen dat God ook zo een duidelijke opdracht voor mij heeft. Nou, dat heeft Hij ook! En het is Gods wens dat jouw leven en jouw handelingen om deze opdracht draaien. 

In Efeziërs 2:8-10 legt Paulus uit: “Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. Want Hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God mogelijk heeft gemaakt.”

God houdt niet op aan ons te werken nadat we gered zijn. Dit is nog maar het begin. Hij heeft een opdracht op deze aarde voor jou – de weg te gaan van de goede daden die God mogelijk heeft gemaakt, of, zoals een andere vertaling het zegt, daarmee moeten we ons leven vormgeven.

Het is geen toeval dat jij je precies op dit punt in de geschiedenis van de mensheid op deze aarde bevindt. God heeft gepland dat jij hier bent en Hijzelf heeft een voorbestemde opdracht voor jou in alles wat er op dit moment in de wereld gebeurt. Er wacht een taak en een doel op jou.

In zijn brief aan de Filippenzen spreekt Paulus over een van de grootste taken van zijn leven. En daarmee laat hij ons zien wat bij de belangrijkste doelstellingen van iedere volgeling van Jezus zou moeten horen.

Hij schrijft: “Niet dat ik al zover ben en mijn doel al heb bereikt. Maar ik houd vol in de hoop eens dat te kunnen grijpen waarvoor Christus Jezus mij gegrepen heeft. Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept” (Filippenzen 3:12-14).

Wat was het grootste doel van Paulus? Waarop richtte hij zich? Hij ging er recht op af en wilde dat grijpen waartoe Jezus Christus hem had beroepen! Je kunt Gods opdracht voor jou en in jou herkennen en grijpen, zelfs in deze ongebruikelijke tijden.

Er wacht een prijs in de hemel op allen die zich erop richten en recht afgaan op Gods opdracht voor hun leven. Misschien kun je Gods bestemming voor je leven vervullen in je huidige beroep en door je huidige werk. Of misschien houdt God andere dingen voor je gereed. Vraag Hem ernaar. Hij zal je leiden.

Ga er recht op af! Ga recht op de opdracht af die jij volgens Zijn plan hebt. Je hoeft alleen maar te luisteren en te gehoorzamen (Johannes 10:27). God laat ons zelden zijn hele plan voor ons leven in Ă©Ă©n keer zien, maar leidt ons stap voor stap. Pas als we met vertrouwen de ene stap zetten, laat Hij ons de volgende zien.

Durf de Heer te vragen wat de volgende stap in je leven moet zijn. Zelfs als datgene wat de Heilige Geest je laat zien slechts iets heel kleins is – het is altijd de moeite waard om te gehoorzamen.

Als we trouw zijn aan kleine dingen, zal Hij ons ook grote dingen toevertrouwen!

In Hem verbonden,
Bayless Conley

Uit: maandbrief Bayless Conley, november 2020[image_with_animation image_url=”65086″ animation=”Fade In” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”75%” max_width_mobile=”default” img_link=”https://bayless-conley.nl/produkt/kalender-2021/”]Focus in het komende jaar op wat belangrijk is voor God! Deze kalender met prachtige afbeeldingen, inspirerende Bijbelteksten en tot nadenken stemmende inzichten van Bayless herinnert je elke maand te streven naar wat voor God echt belangrijk is. Ook heel geschikt als cadeau![divider line_type=”No Line” custom_height=”10″][nectar_btn size=”large” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” url=”https://bayless-conley.nl/produkt/kalender-2021/” text=”Meer informatie”]

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

Vertrouw je God of je verstand? (2)

Product

Set “Wie is de Heilige Geest?” – dvd + boekje

korte video

Rusland: God heeft deuren voor ons geopend

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.