vandaag, 30 januari 2020

Leef naar Gods beloften

In 2 Petrus 1:2-4 staat:

Moge genade en vrede voor u vermeerderd worden door de kennis van God en van Jezus, onze Heere. Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd. Daardoor heeft Hij ons de grootste en kostbare beloften geschonken, opdat u daardoor deel zou krijgen aan de Goddelijke natuur, nadat u het verderf, dat er door de begeerte in de wereld is, ontvlucht bent.

Ik wil je aandacht vestigen op vers 4. Hier staat dat wij door de beloften deel krijgen aan de Goddelijke natuur. In andere Bijbelvertaling staat: ‘Gods eigen wezen’.

De belofte is de verbinding, de pijplijn, waardoor Gods wezen naar ons toe vloeit.

‘Wat is Gods wezen?’ vraag je je misschien af. Het is het antwoord op alles wat je nodig hebt! Zijn wezen is leven, gezondheid, vrede, wijsheid, overvloed. Er is een antwoord te vinden in Gods wezen voor alle behoeften van de mensheid.

Daarom worden de beloften ‘groot en kostbaar’ genoemd. Zonder een belofte is er geen verbinding. Zonder een belofte kunnen wij niet deelnemen.

Maar als je vertrouwt op de beloften – grote en kostbare beloften – en hiernaar handelt, wordt Gods wezen zichtbaar in jouw situatie.

Dank God voor Zijn beloften!

Bekijk hier de bijpassende uitzending: Totale vernieuwing 3/4: De ziel van de mens





De overdenking van de voorgaande dagen


18 september 2020

Gehoorzaamheid door geloof

Het moeilijke aan God gehoorzamen is dat dit altijd geloof eist. Hij vraagt ons soms om dingen te doen die niet logisch lijken. Andere momenten confronteert Hij ons met schijnbaar onmogelijke situaties


17 september 2020

Gehoorzaamheid in het huwelijk

Als een man oprecht van zijn vrouw houdt, en voor haar zorgt zoals Christus voor de kerk zorgt, en de vrouw respecteert haar man, dan zal het goed gaan binnen dit huwelijk.


16 september 2020

Gehoorzaamheid in het gezin

Kinderen, wees je ouders gehoorzaam in de Heere, want dat is juist. Eer je vader en moeder (dat is het eerste gebod met een belofte), opdat het je goed gaat en je lang leeft op de aarde.


Laat je bemoedigen door de nieuwste bijdragen van Bayless Conley

Ontvang antwoorden per email



Bemoediging per post? Informeer je nu over de maandelijkse brief van Bayless

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Pin It on Pinterest