Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

Lees jij weleens in de Bijbel hoe Jezus wonderen verricht en denk je dan: “Ik zou ook graag wonderen willen ervaren?”

Dan wil ik je iets vertellen: Het is niet alleen voor jou persoonlijk mogelijk om Gods grote macht te ervaren. God wil zelfs dat je met Hem samenwerkt zodat voor jouw ogen wonderen gebeuren!

In Markus 11:22–25 zegt Jezus tegen zijn discipelen: “Heb toch geloof in God. Ik verzeker jullie: als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee,” en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat Hij zegt, dan zal het ook gebeuren. Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen. Wanneer je staat te bidden en je hebt een ander iets te verwijten, vergeef hem dan, opdat ook jullie Vader in de hemel jullie je misstappen vergeeft.”

In deze tekst zitten vier belangrijke sleutels die ons erbij helpen om wonderen te ervaren. Ik wil vandaag de eerste sleutel met jou bekijken. Wij vinden deze sleutel in vers 22.

“Heb geloof in God.”

Het gaat niet om het geloof in een leer. Het gaat niet om het geloof in een principe. Het gaat om het geloof in een persoon – en die persoon is God. Maar wat betekent het om geloof in God te hebben? Geloof hebben in God betekent te geloven in Zijn Woord, Hem te vertrouwen en op Zijn Woord te bouwen.

Een paar jaar geleden wilde ik eens iets laten zien. Om dit te doen, vroeg ik verschillende medewerkers om tijdens de dienst voor het podium te gaan staan. Toen, zonder waarschuwing, sprong ik van het podium en ze vingen me op. Het was een daad van vertrouwen. Ja, soms zijn er situaties in onze relatie met God waarin Hij wil dat wij in het vertrouwen op Hem gewoon springen – met niets onder ons dan Zijn belofte. Maar God belooft je op te vangen, dus geloof Hem! In HebreeĂ«n 1:1 vinden we de Bijbelse definitie van hoe vertrouwen eruitziet:

Het geloof is de zekerheid (de bevestiging, de eigendomsakte) van de dingen [waarop wij] hopen, als het bewijs van de dingen [die wij] niet zien en de overtuiging van hun werkelijkheid [het geloof erkent als werkelijkheid wat de zintuigen niet kunnen waarnemen]. (AMPC, vrij vertaald naar het Nederlands)

Geloof is de eigendomsakte. Het is het bewijs van dingen die we niet zien. Het is een overtuigd-zijn van deze dingen. Geloof hebben in God is Zijn woord aanvaarden, maar het is ook handelen naar Zijn Woord. In Jakobus 2:26 staat: “Geloof zonder daden is dood.”

 De volgende vraag is dan: Hoe krijg ik geloof in God? In Romeinen 10:17 staat: “Dus door te luisteren komt men tot geloof, en wat men hoort is de verkondiging van Christus.”

In deze uitspraak schuilt iets verbazingwekkends. Wanneer je hoort en denkt aan de belofte waarin je wil geloven, ontstaat er in jou geloof in die belofte – of het nu een belofte is van voorziening, van genezing, van vrede of van leiding. Als je het Woord van God laat binnenkomen, zal het geloof in je voortbrengen. Met andere woorden, verdiep je in Gods Woord en Gods Woord zal je vervullen.

Als je met God wilt samenwerken om Zijn kracht in je te ervaren, is het belangrijk dat je geloof hebt in God. In Marcus 11:22-25 spreekt Jezus echter ook over drie andere belangrijke sleutels waardoor wij wonderen kunnen ervaren. Die vier punten zijn:

  1. Heb geloof in God.
  2. Twijfel niet.
  3. Spreek je smeekbeden uit.
  4. Laat al je blessures los.

Als je deze vier punten in praktijk brengt, zul je Gods wonderwerkende kracht in jouw leven ervaren.

Uit: maandbrief Bayless Conley, januari 2022

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Vertrouwen in de storm!?

uitzending

De kracht van de Heilige Geest en jij

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.