Je winkelmand (0)

Een artikel van Bayless Conley

Een nieuw jaar is begonnen. Vermoedelijk verheug ook jij je erop aan een nieuw hoofdstuk te kunnen beginnen en te zien wat het jaar 2022 in petto heeft. Zo vergaat het tenminste de meeste mensen die ik spreek. Ik denk dat we er allemaal voor bidden dat het nieuwe jaar na alle moeilijkheden een tijd van herstel zal worden.

Maar wat is nodig, opdat dat kan gebeuren? Laten we daarvoor kijken naar Kolossenzen 3:1–2: Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit. Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn!

Wij als christenen moeten ons heel bewust naar God uitstrekken, ons hart bij Hem uitstorten en naar Zijn antwoord luisteren. Ik moedig je aan concreet dat te doen – en in Zijn Woord te lezen. Het is voedsel voor je geest en licht in de duisternis.

Mogelijk kan mijn nieuwe boek je er ook bij helpen je opnieuw op God te richten. In Streven naar wat er echt toe doet leg ik uit hoe je Gods vrede, Zijn liefde, Zijn roeping voor jou, Zijn herstel en genezing kunt ervaren: doordat je je daar iedere dag naar uitstrekt. Als je er bijvoorbeeld voor bidt de vrede van God in je dagelijkse leven te ervaren, dan moet je daar niet alleen op wachten, maar er ook actief naar zoeken.

In Filippenzen 4:6-7 worden we ook op iets gewezen, wat we moeten doen: Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. In deze verzen staat een verrassende belofte: Als je met God over je probleem praat en Hem je wens voorlegt, zal Hij je een vrede geven die het menselijke verstand te boven gaat!

Wij mensen kunnen maar een bepaalde hoeveelheid spanning verdragen. Als we de spanning niet kunnen verminderen, dan ontploffen we of we storten in. Dat kan bijvoorbeeld tot uitdrukking komen in huwelijkscrises, psychische aandoeningen, woede-uitbarstingen of gezondheidsproblemen Maar dat kunnen we allemaal voorkomen als we het onfeilbare recept voor stressvermindering gebruiken dat God ons heeft gegeven – het gebed.

Waarom neem je niet een moment de tijd voor je verder leest en spreek je met God? Laat je wensen bij Hem bekend worden. Stort je hart voor Hem uit en vraag Hem om hulp. Als je dat doet, zal Hij je een vrede geven die je hart en gedachten behoeden. En je zult vaststellen dat Hij een actuele helper in nood is.

In Hem verbonden,
Bayless Conley

Uit: maandbrief Bayless Conley, januari 2021

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Vertrouwen in de storm!?

uitzending

De kracht van de Heilige Geest en jij

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.