Je winkelmand (0)

Vandaag wil ik het nieuwe jaar beginnen met een belangrijke vraag: wat is jouw visie? Ik denk dat het belangrijk is dat je je bezighoudt met deze vraag en vandaag wil ik je laten zien waarom.

Spreuken 29:18 zegt: Zonder profetie vervalt het volk tot bandeloosheid, wie de wet in acht neemt, is gelukkig!

In dit vers vinden we twee essentiële aspecten waarom een visie zo belangrijk is. Eén: zonder profetie – dat wil zeggen, zonder visie – wordt een volk losbandig. Ten tweede: Een visie van God komt altijd rechtstreeks uit Zijn Woord of het komt voor honderd procent met Hem overeen. Ga niet voorbij aan het tweede deel van ons vers: Wie de wet (Zijn Woord) in acht neemt, is gelukkig!

Een profetie moet uit Gods Woord komen en daarmee in harmonie zijn. In andere Bijbelvertalingen zegt dit vers zelfs dat waar geen visie, “een volk verwildert” of “alle houvast verliest”.

Daarom is het zo belangrijk dat je de kracht van het visie begrijpt. Ik wil je graag aan de hand van de eerste letters van het Engelse woord V-I-S-I-O-N (wat visie betekent) uitleggen wat een visie is en wat het in je leven kan doen.

De “V” staat voor “voorkeur”. Jouw visie zal hoogstwaarschijnlijk onthullen welke dingen voor jou van groot belang zijn. Het geeft een indicatie van wat prioriteit heeft in je leven.

Als christenen moeten onze topprioriteiten in overeenstemming zijn met Gods prioriteiten, wat betekent dat we verloren mensen moeten bereiken en hen moeten helpen God te vinden. Als we gered zijn, dient Zijn Woord als onze gids voor navolging, vrijheid, beantwoord gebed, genezing, leiding, opbouw en geestelijke overwinning.

Neem een moment de tijd en bedenk wat voor jou belangrijker is dan wat dan ook. Je eerlijke antwoord zal de ware aard van je visioen onthullen en je laten zien of jouw visie van God komt of niet.

De “I” staat voor “investering”. Jouw visie vergt een investering van je tijd, middelen en talenten.

Als jouw visie van God komt, zul je investeren in wat voor God het belangrijkst is: je reikt mensen de hand om hun kostbare zielen te redden, en helpt hen vervolgens te groeien in geloof door Zijn Woord.

De “S” staat voor “stem”. Een visie levert een gemeenschappelijke stem op, en die onthult niet alleen of we dezelfde doelen nastreven, maar maakt ook kracht vrij.

In 1 KorintiĂ«rs 1:10 wordt dit als volgt verwoord: “Broeders en zusters, in de naam van onze Heer Jezus Christus roep ik u op om allen eensgezind te zijn, om scheuringen te vermijden, om in uw denken en uw overtuiging volkomen Ă©Ă©n te zijn.”

Als jouw stem in harmonie is met Gods Woord en het visie van je kerk, kan Gods kracht vrijkomen en je buurt, je stad en de hele wereld beĂŻnvloeden.

De tweede “I” staat voor “inspiratie”. Mensen zullen geïnspireerd raken als je investeert in wat je belangrijk vindt en er met enthousiasme over praat.

Als je eenmaal begrijpt hoe onmetelijk waardevol een menselijke ziel is voor God en wat Hij heeft gedaan om mensen te redden, zal dat je inspireren tot actie.

De laatste twee letters “ON” herinneren ons eraan altijd actief te blijven en ons doel niet uit het oog te verliezen. Een visie houd je op koers en helpt je te branden voor de Heer.

Een duidelijk visie richt je blik op wat belangrijk is en weerhoud je ervan onachtzaam te worden. Als je van het rechte pad bent afgedwaald of je vuur bent kwijtgeraakt en dat terug wilt, zoek dan contact met mensen die in vuur en vlam staan voor God – mensen die een visie hebben!

Als je nog geen duidelijk visie hebt voor je leven, wil ik je deze maand aanmoedigen om te beginnen met zoeken en bewust uit te reiken naar het visie dat God voor je wenst.

Ik bid dat jouw vuur voor Jezus dit jaar elke dag voor God brandt en dat mensen door jou verlossing vinden.

Wees gezegend!

Uit: maandbrief Bayless Conley, januari 2023

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je het artikel goed?

Deel 'm dan gerust op social media of stuur 'm door om anderen te bemoedigen.

Ook interessant voor jou?
artikelen

Gods beloften gelden ook voor jou vandaag

uitzending

De betekenis van Pasen: Hij is opgestaan! – Harrison Conley

Product

Set “Geloof” – 2 dvd’s + boekje

korte video

Ons verlangen en onze visie

Steun ons werk

Breng hoop naar de huiskamers – vooral in deze speciale tijd!

Vooral in onzekere tijden vinden we het een geweldige kans om mensen hoop te geven door Gods Woord.